Публикация

ДТП у стані сп’яніння – довічне позбавлення права керувати транспортними засобами: що несуть у собі зміни до КК України?
Вниз

Безліч самовпевнених водіїв відмовляються вірити в те, що дві чарки горілки або пляшка пива можуть, якось вплинути на їх стан, у тому числі за кермом. А про те, що одним із найнебезпечніших порушень є водіння у стані алкогольного сп’яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних або інших одурманюючих засобів, воліють вірити, що їх це не торкнеться. Вчені ж стверджують, що п’яний за кермом – одні суцільні порушення, а швидкість перевищується більш ніж на 20 км/год непомітно для самого водія.

З кожним роком, на шляху Євроінтеграції та якомога якіснішого забезпечення безпеки учасників дорожньо-транспортних пригод, все нові і нові законопроекти, а в подальшому Закони, обтяжують відповідальність водіїв за кермування у нетверезому стані.  Так, Верховна Рада України 04.07.2018 року прийняла у першому читанні законопроект №7064 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання смертності на дорогах», внесений народними депутатами України Ляшком О. В. та Мосійчуком І.В., спрямований на посилення відповідальності за водіння в нетверезому стані.

Законопроект передбачає доповнення Кримінального кодексу України новою статтею 286-1 «Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних або інших одурманюючих засобів».

Дана стаття має відсилочний характер стосовно статті 286 КК України  та встановлює, що порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особою, яка керує транспортним засобом, яке заподіяло тяжке тілесне ушкодження, спричинило смерть потерпілого або загибель кількох осіб, вчинене особою, яка перебувала в стані алкогольного сп’яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних або інших одурманюючих засобів, – караються позбавленням волі на строк від 8 до 10 років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк 10 років.

Законопроект також передбачає закріпити у частині 2 статті 286-1 КК України, норму, відповідно до якої, особа,  яка позбавлена права керувати транспортним засобом за діяння, передбачене частиною 1 цієї статті, не маючи права на керування транспортним засобом керувала ним, – карається позбавленням волі на строк п’ять років з позбавленням права керувати транспортними засобами пожиттєво.

Нагадаємо, що чинний КК України встановлює відповідальність за порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило смерть потерпілого або заподіяли тяжке тілесне ушкодження, у виді позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років або без такого, а за  загибель кількох осіб – позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років.  Вчинення ж злочину особою, що перебуває у стані алкогольного сп’яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних або інших одурманюючих засобів відповідно до пункту 13 частини 1 статті 67 КК України належить до обставин, які обтяжують покарання.

Окрім того, законопроектом у Законі «Про основи національної безпеки України» пропонуються доповнення, відповідно до яких основними реальними та потенційними загрозами національній безпеці України, стабільності суспільства в економічній сфері є неефективність державної політики щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, зростання аварійності на автомобільних дорогах, прогресуюче зростання кількості дорожньо-транспортних пригод через перебування за кермом осіб у стані алкогольного сп’яніння.

У той же час до основних напрямів державної політики з питань національної безпеки України в економічній сфері пропонується додати і посилення профілактики аварійності на автомобільних дорогах, у тому числі, за участю осіб, що перебувають за кермом у стані алкогольного сп’яніння, з метою підвищення рівня безпеки дорожнього руху і мінімізації негативних соціально-економічних наслідків.

Із повним текстом законопроекту можна ознайомитись за посиланням:  http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62453

Авторські права на дану статтю належать Адвокатському бюро «Дмитра Ципліцького» та охороняються законом. Повне чи часткове копіювання матеріалів даної статті без посилання на першоджерело забороняється.

ПОДЕЛИТЬСЯ В СОЦ СЕТЯХ
РЕКОМЕНДОВАНО К ПРОЧТЕНИЮ
Рейдерству СТОП! або «Нотаріус — сам собі режисер»

Україна згідно Індексу Глобальної Конкурентоспроможності Всесвітнього економічного форуму за показником захист «права власності» займає критично низьке 131-е місце серед 138 проаналізованих країн. І як би не було прикро, з кожним роком розгул рейдерства набирає все більших обертів. Більше того, доводиться констатувати, що порушники діють настільки оперативно і злагоджено, що захист від рейдерства шляхом залучення правоохоронних […]

НОВОВВЕДЕННЯ У ПИТАННІ АЛІМЕНТІВ: ТЕРПІТИ НЕ МОЖНА КАРАТИ!

Кожна дитинка від першого подиху потребує турботи, належного догляду, забезпечення та виховання, а батьки або особи, які їх замінюють, повинні створити такі умови, які будуть достатніми для фізичного, інтелектуального, морального, культурного, духовного і соціального розвитку дитини. Однією з найбільш нагальних проблем у сфері захисту прав дітей є проблема належного матеріального забезпечення. Найбільш гостро вона стоїть […]

«НОВІ ПРАВИЛА ВИЇЗДУ ДИТИНИ ЗА КОРДОН» АБО ЯК БУТИ, КОЛИ ОДИН ІЗ БАТЬКІВ ПРОТИ?

В Україні встановлено нові, удосконалені правила для виїзду за кордон дитини, яка проживає в неповній родині, адже 28 червня набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2475-19), який передбачає, зокрема, нові правила виїзду дітей за кордон та посилює […]

В’язниця або кастрація: як парламентарі пропонують боротися із педофілами, та що несе у собі законопроект №6607?

Окреме місце серед тяжких та особливо тяжких злочинів займають злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи, в тому числі і відносно малолітніх осіб, що мають тенденцію до зростання, характеризуються виключною аморальністю та цинічністю. Такі злочини мають дуже високу суспільну небезпеку і через заподіяння шкоди іншим суспільним відносинам, соціальним і моральним цінностям – нормальному фізичному […]